Praneškite apie mus:



0

Šioje pamokoje aš apibūdinu įvairius bendrus grafinius projekto elementus šiuolaikiniame Web 2.0 projekto stiliuje, papasakosiu apie jo pagrindines ypatybes, smulkiau paaiškinsiu, kaip kiekviena veikia, ir kaip geriausiai jas panaudoti.

Dėmesio ! Nuotraukos esančios šioje pamokoje tai yra nuorodos į svetaines, paspauskite ant jų.

 

Apačioje matome Web 2.0 stiliaus ypatybes, žinoma jų gali būti ir daugiau, tačiau aš pasirinkau labiausiai man aktualias. Kad svetainė būtu gera ji neprivalo turėti visas šias Web 2.0 stiliaus ypatybes. Ne visos šios ypatybės yra tinkamos visais atvejais, jūs negalite jų visų panaudoti viename projekte ir padaryti gerą svetainę. Kartais kai kurios iš šių ypatybių būna panaudotos neteisingai, arba perpanaudotos, t..y padauginta kažkurios ypatybės.

 

 

Web 2.0 stiliaus ypatybės

 


1. Paprastumas

2. Centravimas

3. Paprasta ir aiški navigacija.

4. Didelis tekstas

5. Drąsi, didelė teksto antraštė

6. Didelės ir drąsios emblemos (logotipai)

7. Ryškios spalvos

8. Atspindžiai

9. Gražios ikonos, piktogramos.

10. Gradientai, spalvų perėjimai

 

 

Web 2.0 ? Kas tai ?

 


Web 2.0 terminas apibūdina besikeičiančias tinklo technologijas, tendencijas. Šis terminas tapo žinomas po 2004 metai, vykusio Web 2.0 konferencijos tendencijų tema. Web 2.0, tai yra naujas lygmuo tarp žiniatinklio svetainių ir paslaugų, tai atgimimas tinklo ekonomikoje.

Web 2.0 stiliaus projektai pasižymi aiškiu, drąsiu ir elegantišku paprastumu. Kai kuriuose projektuose naudojama mažiau informacijos, bet pasakome daugiau, todėl tokie projektai greitai tampa vis populiaresni lankytojų atžvilgiu ir dažnai nugali seniau egzistuojančias svetaines.

 

Paprastumas

 


Tai neturi pasakyti, kad visos žiniatinklio svetainės turi būti minimalios. Vienas būdas interpretuoti tai, yra: Atsižvelgiant į iškilusias, ar esamas problemas ir pagalvoti, kad, paprastesnis yra geresnis.

 

 

Kodėl ?

 


- Nes jūs surandate tai ką norite surasti, arba pastebite, ką svetainė nori, kad jūs pastebėtumėte.

- Medžiaga ant ekrano turi traukti akį. Jeigu medžiagos yra daug, mes galime nepastebėti tos medžiagos dalies, kuri yra svarbiausia.

- Visos internetinės svetainės turi kažkokį tais tikslą, bet dažniausiai mes jo nesuprantame dėl to, kad svetainė yra mums per sunki.

 

 

Kaip jūsų projektus padaryti paprastesnius ?

 


- Išmeskite iš svetainės tai, ko joje nereikia, neaukodami jos efektyvumo.

- Išbandykite alternatyvius sprendimus, kurie pasiekia tą patį rezultatą.

 

 

 

 

 

 

Centravimas

 


Internete didžioji dauguma internetinių svetainių yra centruotos, pastatytos per vidurį naršyklės lango. Palygint daug mažiau svetainių yra per visą naršyklės langą, o paskutinėj vietoj eina rikiavimas prie kairiojo krašto.

Svetainės kurios stovi naršyklės centre, jaučiasi labiau paprastesnės, drąsesnės. Mūsų svetainė stovėdama centre jaučiasi labiau laisvesne, negu ta svetainė, kuri yra patalpinta per visą ekraną. Skamba neįtikėtinai, tačiau svetainė stovinti centre, už savęs gauna daug erdvės, todėl ji atrodo laisvesnė ir paprasta

 

 

 

 

 

 

Paprasta ir aiški navigacija

 


Nuolatinė navigacija svetainėje, kuri pasirodo vartant vis kitą puslapio nuorodą, turi būti aiškiai atpažįstama kaip navigacija, ją turi būti lengva interpretuoti, skirti ir išrinkti sritį.

Web 2.0 stilius apibūdina aiškią, didelę, švarią, drąsią navigaciją. Žmogus apsilankęs svetainėje, turėtų navigaciją visą laiką atskirti ne nuo navigacijos.

 

 

Kodėl paprasta navigacija yra geresnė ?

 


- Pasinaudojus navigacija, vartotojai turėtų suprasti kur jie yra.

- Taip pat jie turėtų suprasti kur dar jie gali nueiti.

- Ir kokį pasirinkimą jie turi tam, kad galėtų atversti norimą medžiagą.

 

 

 

 

 

 

 

Didelis tekstas

 


Pildydami svetainės erdvę su mažo dydžio tekstu, mums lieka daugiau erdvės. Tačiau tai nėra blogai. Neieškokite papildomo teksto, kad užpildytumėte likusią erdvę, neapsunkinkite svetainės, bei pačių vartotojų. Kai turime atliekamos erdvės, galime galvoti kurie svarbesni elementai bus didesni už mažiau svarbesnius.

Didesni ir ryškūs objektai daro save labiau pastebimus, negu mažesni objektai. Didesnis tekstas ne tik išsiskiria iš mažesnio, bet ir tampa prieinamas daugiau žmonių. Didesnį tekstą yra lengviau skaityti negu mažesnį, ypač žmonėms, kurie turi regėjimo problemų, tad jūsų tinklalapis tampa suprantamas labiau žmonėms.

 

 

Kaip panaudoti didelį tekstą ?

 


Mes negalime tiesiog paimti, bet kokios svetainės ir jos tekstą padaryti didelį, tai būtu blogas ir nenusisekęs Web 2.0 sprendimas.

Kad panaudotumėte didelį tekstą, turėtumėte iš jau esamo teksto išimti nereikalingus elementus, jį supaprastinti ir jeigu reikia, kai kurią informacijos dalį perkelti į kitą vietą.

Tą teksto dalį kurią didinate, ji turėtų būti naudinga ir prasminga, neverta didinti vienos teksto dalies dėl to, kad tik vartotojas galėtų geriau ją perskaityti. Kas iš to jeigu jis perskaitys informaciją kuri nėra svarbi, taip galite prarasti lankytojo dėmesį peržiūrėti svarbią informaciją. Toks vienas iššaukiantis tinklapio pakeitimas jūsų svetainę gali padaryti sudėtingesnę ir painesnę vartotojui.

 

 

 

 

 

 

Drąsi, didelė teksto antraštė

 


Daugelis stiprių svetainių, turi viso teksto antraštės apibūdinimą. Jie puikiai išdėsto svetainėje svarbiausias žinutes, todėl vartotojams būna lengviau naršyti po svetainę, bei suprasti, kas joje rodoma ir kaip viskas paprastai veikia . Tokios antraštinės žinutės yra linkusios būti labiau grafiniu negu reguliariu tekstu. Jos dažniausiai yra rašomos ant paprasto vienspalvio fono.

 

 

Kaip panaudoti šūkio žinutę ?

 


Antraštinį šūkį, žinutę, naudokite tik tam, jeigu jūs turite kažką svarbaus pasakyti. Nerašykite to, kas yra nereikšminga ir nesvarbu, vartotojui į tai nereikia atkreipti dėmesį. Šūkis turi atkreipti dėmesį ne į save, o į kažkokį objektą kuriam jūs jį rašote. Šūkis gali būti visiškai nesusijęs su svetaine, ar jos detalėmis. Tačiau jis gali būti susijęs su joje esančia informacija, ar kažkokia tais veikla.

 

 

 

 

 

 

Didelės ir drąsios emblemos (logotipai)

 


Įspūdį sukelia ir padeda lengviau suprasti svetainės prasmę, didelis, gražus tinklalapio logotipas. Didelės emblemos labiau pabrėžia tai ką norima parodyti tinklalapyje.

Labai sunku yra nusakyti, kaip sukurti gerą logotipą. Savo prekiniame ženkle pabrėžkite asmenybę, kokybę, būkite atpažįstami ir saviti. Logotipo svarbiausiame kontekste dirbkite vizualiai.

 


 

 

 

 

 

 

Ryškios spalvos

 


Ryškios spalvos traukia akį. Ryškias spalvas galite panaudoti padalinant tinklalapį į atskiras dalis, taip pabrėždami svarbius elementus. Tai dar vienas būdas padaryti jūsų tinklalapį aiškesnį ir patogesnį naudoti vartotojams.

Jeigu jūsų svetainės kiekviena dalis yra pabrėžiama ryškia spalva, tai gali būti prastas Web 2.0 stiliaus sprendimas. Apkraudami svetainę spalvomis, jūs galite ją padaryti painesnę ir nepatogią naudotis.

 

 

 

 

Atspindžiai

 


Realistiniai atspindžiai, vandens, stiklo efektai, plastmasiniai mygtukai, tampa vis populiaresni, tai yra elegantiška ir prašmatnu.

Stalo atspindžio efektas pasidarė labai populiarus, nes jis suteikia labai tikroviška iliuziją, ir mes pasijuntame lyg būdami erdvėje, tačiau šio atspindžio perpanaudojimas, daro tinklalapius pavargusius, kurie vėliau krenta iš rinkos.

 

 

 

 

 

 

Gražios ikonos, piktogramos

 


Piktogramos vaidina svarbų vaidmenį Web 2.0 stiliuje, naudodami jas, mes galime suteikti vienam ar kitam dalykui reikšmės. Piktogramos yra naudingos tada, kai jos yra lengvai atpažįstamos ir aiškios.

Tačiau piktogramomis nereikia perkrauti svetainės. Mes naudojame aiškų ir suprantamą tekstą, todėl neapšiukšliname svetainės įvairiomis piktogramomis.

 

 

 

 

 

 

Gradientai, spalvų perėjimai

 


Jie yra neatimama svetainių dalis, kuriose mes matome šešėlius, atspindžius, ar plastmasinio stiliaus mygtukus. Gradientai minkština rajonus, kurie kitaip būtų padengti plokščios spalvos apdangalu.

Puslapio fone jie taip pat gali sukurti atstumo iliuzija, kurti neplokščius paviršius, bei pasikeičiančios spalvos, gali keisti mūsų nuotaiką.

 

 

 

Perskaityta: 12770 kartų
Simas
Autorius: Simas
El. paštas.: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo spam botų. Jum reikalingas įjungtas Javasctipt kad jį matytumėte
Manualai.lt administratorius, web dizaineris.
Susiję straipsniai
Autoriaus atsitiktiniai
Raktažodžiai
Gradient Map    atspindys    web 2.0    stiliai    paprastumas    centravimas    ikonos    piktogramos   
Patinka straipsnis?
Komentarai

Komentarų nėra. Norėdami komentuoti turite prisijungti
Photoshop meniu
Informacija ir viskas kas yra pateikta manualai.lt puslapiuose yra nemokama, tačiau, galite mus paremti per PayPal: